in

The day when Belarusians had to go to work without clothes

…and they didn’t take it too hard and actually enjoyed it a lot

Minsk, Belarus – this summer has an interesting starting season in Belarus, mostly because president Alexander Lukashenko triggered an social media avalanche with his order “remove all clothing and work as long as you can without sweat”. Day after this order, next morning in Belarus most of workers were – naked.

When news-reporters asked people why they are only covered with laptops and other office supplies they just answered “We just listen to the orders of our president”. Thousands of photos were shared this week on Twitter, Instagram, Facebook and Vkontakte. Trend is actually gaining such momentum this news has spread across Belorussian borders and who knows, maybe becomes a world-wide trend.

Reason why summer in Belarus is easy this year

Жарко надо #раздеватьсяиработать

A photo posted by Максим Резник (@djudz) on

曾被谣传“下令禁止出口美女”的白俄罗斯总统卢卡申科,最近又被整出了妖。 总统卢卡申科在最近召开的白俄人民大会上发言,鼓励大家努力工作。本想说“要发展,要工作”,结果舌头一时打结,说成了“要脱衣,要工作”。 也不怪卢卡申科说错,俄语中的“脱衣”(раздеваться)和“发展”(развиваться)发音相近。 明明就是口误,民众却揣着明白装糊涂:“既然上面有指示,咱就得响应不是?”,大家纷纷打着“#脱了干活”(#раздеватьсяиработать)的标签,贴出自己的“工作(裸)照”,白俄社交网站的画风,顿时清凉起来!

A photo posted by 丹尼尔·摩根 (@danielmorganun) on

مواطنون يذهبون للعمل عراة تلبية لأوامر الرئيس! بينما كان الرئيس البيلاروسي ألكسندر لوكاشينكو يلقي خطابا حول الابتكار في 23 حزيران/يونيو، أقدم على زلة لسان بأن قال لمواطنيه أن “يخلعوا ملابسهم” في العمل… فما كان من بعض البيلاروسيين إلا أن أخذوا كلامه بالحرف. لقد نشرت صور لأشخاص بيلاروس وهم أمام الكمبيوتر أو في ورشة بناء أو في مطابخ المطاعم….وهم عراة تماما في أماكن عملهم. وهذه الحملة الساخرة جدا انطلقت يوم الجمعة 24 حزيران/يونيو عبر مواقع التواصل الاجتماعي بهاشتاغ #раздеватьсяиработать (≠التعري-في-العمل)، وذلك ردا على الخطاب الذي ألقاه الرئيس البيلاروسي في الليلة الماضية. خلال هذا الخطاب الذي ألقاه الرئيس ألكسندر لوكاشينكو بمناسبة “منتدى الابتكار وتكنولوجيات المعلومات الحديثة”، قال: “يجب ببساطة التعري والعمل”. ولكن الرئيس البيلاروسي كان يقصد على ما يبدو “يجب ببساطة أن نتطور ونعمل”، ويبدو أن كلمتي “نتطور ونتعرى” قريبتان سماعيا في اللغة البيلاروسية. . . #صالح_الربيعي @salih._.56

A photo posted by بدون تحشيش منعيش (@bubbly.iraqi) on

We all need Lukashenko during summer, right?

What do you think?

3350 points

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Polish Artist Gives a Modern Twist into Drawings of Slavic Folklore

The last pagan of Javorníky – In the footsteps of mighty Orgoň